Mine mål om treningen.. (trenger råd/tips)

Nå går jeg virkelig inn for dette så jeg håper det kommer noen resultater..
Målet mitt er å gå ned minst 5 kilo føre sommeren er her + å stramme opp etter fødselen. Det vil si ca 1,5kg i mnd..

Jeg har, som jeg har skrevet tidligere, meldt meg inn på treningsstudeo. Jeg har foreløpig bare meldt meg inn for 2 mnd. Ser jeg ikke noe som helst resultater innen da så må jeg revurdere..
Jeg har planer om å trene hver dag. helt 6 ganger på treningtssenteret i uka + en annen aktivitet som svømming eller snowboard ller lignende..
Når jeg er på treningsstudioet så trener jeg 1 - 1,5 timer.. 2/3 kondisjon med flere aparater og 1/3 styrke.
Jeg har virkelig begynt å elske trening igjen og bare gleder meg til jeg skal trene:) Blir så happy av det:)

En vanlig dag så spiser jeg dette:

1-2 brødskiver med ost/kjøttpålegg
1 kyllingfilet(uten salt) + grønnsaker
1 smoothie
Drikker masse vann


Er det noen 'eksperter'' der ute som kan fortelle meg om dette er realistiske mål?

Noe annet jeg burde gjøre?

Noe jeg burde gjøre anerledes?

4 kommentarer

Kristine

11.03.2010 kl.22:57

Hmm, det er hvertfall viktig å ta et skritt om gangen og ikke trene alt for mye med engang, selv om man blir veldig ivrig, så kommer kroppen til å si ifra til slutt (overtrent/feiltrent) men kommer jo opp til hver enkelt da, og hvor mye man tåler ;)!.. Jeg merka har hvertfall gått ned veldig etter at jeg skifta fra brød til grove knekkebrød, men ja syns det så bra ut jeg ( jeg er ikke noe ekspert men treningsnarkoman)! Stå på, du er flink =o)

Gymsokkbaby

11.03.2010 kl.22:59

Hvis du trener 1 - 1.5 time 6 ganger i uka og kun spiser det du har skrevet opp her vil kroppen din få helt sjokk og du vil trolig etterhvert oppleve at du blir fort sliten, får humørsvigninger, at du får tørr hud, tørt hår og andre plager.

Jeg vil anbefale deg å spise mer enn kun 3 små måltider per dag. Enten spis noe imellom eller øk porsjonsmengden om du kun er sulten 3 ganger per dag. Får du i deg for lite kalorier i forhold til treningsmengde så gjør du ikke noe bra for kroppen din - tvert om, du sliter den ut. Kroppen trenger nok næring til å bygge seg opp slik at den vil klare neste treningsøkt like bra. Ingen enæringseksperter anbefaler noen å ligge på under 1200 kcal per dag, og de fleste jeg kjenner til vil sterkt anbefale at man i det minste ligger på 1500 om man trener så mye som du gjør!

Kristina - Pokerface

11.03.2010 kl.23:27

MEn greia er at magesekken min er så liten fordi den har krympet fra en tid hvor jeg var alvorlig syk, så jeg får ikke spist noe mer..

Spser jeg stort mer så sitter jeg på do resten av kvelden lissom:p hehe

Gymsokkbaby

12.03.2010 kl.07:18

Da bør du spise mer kalorirrikt når du først spiser, men gode kalorier: avokado, nøtter, muslibrød, majones, etc.

Skriv en ny kommentar

Kristina - Pokerface

Kristina - Pokerface

27, Skien

Mitt navn er Kristina, og jeg er mamma til en gutt på 6. Er opptatt av å trene, lage mat fra bunn og har flere hobbyer som jeg deler på denne bloggen:) Spør eller kontakt meg viss dere lurer på noe =) kristina_js@hotmail.no Pokerface på facebook Instagram - pokerfacedesigns

Kategorier

Arkiv

hits