Mine mål om treningen del 2 (svar)

Takk for mange svar og komentarer på innlegget ''mine mål om treningen'' :)

Fra Gymsokkbaby:

''Hvis du trener 1 - 1.5 time 6 ganger i uka og kun spiser det du har skrevet opp her vil kroppen din få helt sjokk og du vil trolig etterhvert oppleve at du blir fort sliten, får humørsvigninger, at du får tørr hud, tørt hår og andre plager.

Jeg vil anbefale deg å spise mer enn kun 3 små måltider per dag. Enten spis noe imellom eller øk porsjonsmengden om du kun er sulten 3 ganger per dag. Får du i deg for lite kalorier i forhold til treningsmengde så gjør du ikke noe bra for kroppen din - tvert om, du sliter den ut. Kroppen trenger nok næring til å bygge seg opp slik at den vil klare neste treningsøkt like bra. Ingen enæringseksperter anbefaler noen å ligge på under 1200 kcal per dag, og de fleste jeg kjenner til vil sterkt anbefale at man i det minste ligger på 1500 om man trener så mye som du gjør!''

Svar: Tingen er at jeg ikke klarer å spise mer enn jeg gjør nå:/ Som jeg trur jeg skreiv i komentarfeltet på forrige innlegg så har jeg en sykdom som for noen år siden gjorde at mage sekken min krympet!
Spiser jeg mer enn jeg gjør nå så kommer jeg til å sitte på do resten av dagen..
Det har ikke noe med mitt forhold til mat, for jeg elsker nemlig å spise:) , men det går bare ikke...
Men viss det jeg spiser er veldig lite? Hvorfor går jeg da ikke ned i vekt?
Noe jeg ikke la til på forrige innlegg er at jeg spiser det jeg vil i helgene.. Har det noe å si i forhold til hva jeg spiser resten av uka kanskje?

Fra Kristine:

''Hmm, det er hvertfall viktig å ta et skritt om gangen og ikke trene alt for mye med engang, selv om man blir veldig ivrig, så kommer kroppen til å si ifra til slutt (overtrent/feiltrent) men kommer jo opp til hver enkelt da, og hvor mye man tåler ;)!.. Jeg merka har hvertfall gått ned veldig etter at jeg skifta fra brød til grove knekkebrød, men ja syns det så bra ut jeg ( jeg er ikke noe ekspert men treningsnarkoman)! Stå på, du er flink =o)''

Svar: Takk for det:) Jeg satser først på å holde på som dette i 2 mnd for å se hvordan det funker:)
Magen min tåler ikke grove ting med masse fiber i som govbrød og div. så det går i kneip:p hehe..
Jeg trur jeg har blitt treningsnarkoman jeg å:p man får et deilig kikk av det!

Fra Gymsokkbaby:

Da bør du spise mer kalorirrikt når du først spiser, men gode kalorier: avokado, nøtter, muslibrød, majones, etc.

Svar: Som jeg skrev til Kristine over, så tåler jeg ikke mye fiber, og kan da ikke spise muslibrød. Og ikke kan jeg spise feit ''mat'' som majones og lignende for det tåler jeg ikke mye av heller=/
Jeg har en merkelig mage og tarmer fordi jeg har sykdommen Morbus Crohn:p Det vil si betennelse i tarmene.. Så de reagerer veldig fort på enkelte ting som gjør da at det er mye jeg må passe på å ungå..
Jeg er ikke så enkel skjønner du:p hehe..


HER er det andre innlegget viss det er noen flere som vil/kan komme med tips til meg:)

Én kommentar

Kristine

15.03.2010 kl.11:13

Grunnen til at du kanskje ikke går ned i vekt er kanskje fordi du ha begynt å trene - styrke, økt muskelmasse! Muskler veier jo mer en fett :) Tror det er viktig og unne seg litt ekstra ihelgene, men kanskje ikke overdrive helt :)

Skriv en ny kommentar

Kristina - Pokerface

Kristina - Pokerface

27, Skien

Mitt navn er Kristina, og jeg er mamma til en gutt på 6. Er opptatt av å trene, lage mat fra bunn og har flere hobbyer som jeg deler på denne bloggen:) Spør eller kontakt meg viss dere lurer på noe =) kristina_js@hotmail.no Pokerface på facebook Instagram - pokerfacedesigns

Kategorier

Arkiv

hits