Noen som kan svare meg ang. trening?:)

Kanskje noen kan hjelpe meg svare p et per sprsml?

- Er det kalorier man skal ''telle'' eller er det noe annet man skal regne ut og spise mindre av?

- Hvor mye skal en som meg spise hver dag? (22 r jente)

- Og hvor mye burde jeg trene i uka? Holder det med 5 timer?

- Og hva m man trene for stramme opp og f tynnere armer?

Hper noen der ute kan hjelpe meg s jeg blir klar til bikini-sessongen:)

6 kommentarer

anonymatlet

31.03.2010 kl.21:39

Angende kalorier; Her gjelder: Vil du g ned i vekt m du forbrenne mer kalorier enn du fr i deg :) Men om du fokuserer p et sunt og variert kosthold med rette mengder av fett, karbs, sukker og protein, s kommer du nok g ned i vekt passe greitt :) Kommer helt ann p hvor aktiv du er da!

5 timer i uken hrres helt supert ut i mine rer! Fordeler du disse p hele uken, for du vertfall en halvtime hver dag, noe som er greitt i hverdagen :)

Tynnere armer? Kombiner styrke og kondisjon! :P

Hper dette hjalp videre, er ikke ekspert da ;)

Camilla

31.03.2010 kl.21:40

Alt er egentlig veldig enkelt:

inntak = forbruk

For slanke deg er du ndt til spise mindre enn det du forbrenner, for legge p deg er du ndt til spise mer enn du forbrenner, og for holde en stabil vekt m du spise like mye som du forbrenner.

Det er litt forskjellig fra person til person hvor mange kalorier en skal ha hver dag, men det finnes mange "kalkulatorer" p nett som kan regne dette ut i fra opplysninger du oppgir. En gjennomsnittskvinne vil trenge omtrent 2200kalorier hver dag.

Nr det gjelder trening, vil jeg anbefale en kombinasjon av bde styrke og kondisjon.

Fem timer med kvalitetstrening i uken holder lenge.

Silje

31.03.2010 kl.21:47

Viss du skal regne ut forbruket ditt m du g inn p mer enn bare alder. Vekt, hyde, daglidags aktivitetsniv teller ogs.

Men er som alle de andre ovenfor ogs sier, mindre inntak enn det man forbruker.

5 treningskter p en uke virker flott det, gir 2 dager med treningsfri noe som kroppen trenger.

Viss du skal ha slankere armer ville jeg trent diverse styrkevelser og kondis.

Men viss du virkelig skal ha ett skikkelig svar p dette s hadde det kanskje vrt lurt snakket med en treinigsinstruktr eller pt viss du er medlem p ett treningssenter.

Kristina - Pokerface

31.03.2010 kl.22:18

Tusen hjertelig takk for svar!:) Hjalp meg ganske mye:)

Jeg trener minimum en time hver gang jeg trener og trener 5 dager i uka.

Jeg trener mest kondis og mage..

N tenker jeg f skaffa meg et treningprogram for armene mine !:)

Stine

31.03.2010 kl.22:31

En effektiv mte kutte ned p kalorimengden er bytte ut pasta/ris/potet til middagen med bare grnnsaker (+ kjtt da), da "sparer" du mange kalorier. Et annet tips er bytte ut matpakken med en salat til lunsj :-) Hvis du spiser ca 500 kcal mindre enn det du skal hver dag (dvs omtrent 1700 kcal per dag) vil du g ned ca 0,5 kg i uken.

Hvis du ser under kategorien "kosthold" p bloggen min fr du litt mer detaljer og noen tips. :)

Mindre armer gr hnd i hnd med mindre kroppsfett. Men husk tren styrke i tillegg til kondisjon. Det er uansett viktig poengtere at det hovedsakelig er kostholdet ditt som vil f deg ned i vekt. Som de andre sier m du spise mindre enn du forbruker.

Lykke til mot sommerkroppen ;-)

Kristina - Pokerface

31.03.2010 kl.22:37

Stine: takk for svar:) jeg spiser aldri ris/pasta eller poteter:) noen ganger spiser jeg brd, men gr mest i frokost blanding, kjtt o salater/grnnsaker:)

Skriv en ny kommentar

Kristina - Pokerface

Kristina - Pokerface

27, Skien

Mitt navn er Kristina, og jeg er mamma til en gutt p 6. Er opptatt av trene, lage mat fra bunn og har flere hobbyer som jeg deler p denne bloggen:) Spr eller kontakt meg viss dere lurer p noe =) kristina_js@hotmail.no Pokerface p facebook Instagram - pokerfacedesigns

Kategorier

Arkiv

hits