Min frokost! Ser ikke det greit ut da?

Jeg begynner n for fullt tenke p kostholdet mitt skal skjerpe meg! Trening har jeg vrt flink p i noen mnd n trener minst 4 ganger i uka.. Men fr f bedre og raskere resultater s holder jo ikke bare med trening, da m riktig kosthold til ..
S snn ser frokosten min ut:


En bolle med Weetos choco p ca 30g + ekstra lett melk.
Det er 41% fullkorn i den og 113calorier per 30g.



En kopp med Grnn te med 1/2ts sukker. Aner ikke hvor mange kalorier, men har hrt at den ker forbrenninga med(30%)?

Og et glass vann:)

Noen som har peiling p trening og kosthold som kan fortelle meg om dette ser greit ut?
Jeg blir ganske mett av dette.

17 kommentarer

11.07.2010 kl.13:23

ville absolutt heller satset p havregyrn feks.. Frokostblandinger er ofte sukkerbomber, og uten noe som helst protein. Protein br du f i deg til alle mltider. Hva med spise ett egg til frokost, eller hvis du har tilgang til proteinpulver ville jeg ha spist det samme med en skl med havregyn og en neve med mandler for litt sunt fett. MYE bedre enn de frokostblandingene..

Caroline

11.07.2010 kl.13:29

namnam!
fiiin blogg! :)

Kristina - Pokerface

11.07.2010 kl.13:31

Anonym:det er 2,5g protein per 30gram i den pakka. Greia er at havregryn blir alt for grovt for meg for jeg tler ikke s mye grove produkter=/

S skulle jeg ha spist kokt egg foreksempel s hadde det blitt p kneip brd ikke grov brd..

veronica mamman til vilde

11.07.2010 kl.13:49

prv vanlig yoghurt med frukt oppi til frokost. kjempe deilig.

Tina Mari

11.07.2010 kl.13:56

nam:)

Tina

11.07.2010 kl.15:28

Annmeldelse fra blader shapeup p den frokostblandingen: 41% fullkorn, lavt innhold av mettet fett og gos fiberkilde str det p forsiden. Esken er tydelig rettet mot barn, men nringsinnholdet(tro det eller ei) nesten identisk med Fitness frea Nestl. Dermed kan man jo lure p hvilke av disse produktene som gjr deg mest >? Terningkast 3

Charlotte

11.07.2010 kl.15:34

Ville absolutt ha droppet den ferdige frokostblandingen. Hvis du ikke tler grove kornprodukter, hva med lage en omelett med en lett salat? Eller en tunfisksalat, masse proteiner og sunt fett!

Ni <3

11.07.2010 kl.17:09

blogg vs blogg er avsluttet - ble det deg?

Kristina - Pokerface

11.07.2010 kl.18:05

Charlotte: jeg har som regel ikke spist frokost fre n. Jeg skal prve spise 4 ganger om dagen pga treninga. Jeg er aldri sulten om mrran s syns en omelett og salat er mere lunsj mat? blir alt for tungt for magen min spise det ialle fall..hmm..

Kristina89

11.07.2010 kl.18:19

hvis du ikke er sulten om morningen, s hvorfor presse i seg frokost ?? spis nr du er sulten.. er du ikke sulten fr i lunsjtider s spiser du da :) Periodisk faste passer sikkert godt til deg: http://fitnessbloggen.no/artikler/2010/4/24/periodisk-faste-oppskriften-pa-drmmekroppen/
Tler du ikke s mye grove produkter? hva med lage feks pannekaker av bokhvetemel og egg og vann ? 2,5gr protein er jo ingenting..

Kristina89

11.07.2010 kl.18:20

eller hva med mager kesam til frokost?

Kristina - Pokerface

11.07.2010 kl.18:24

Kristina89: Takk for svar!:) Pannekaker og kesam hrtes ikke s dumt ut. Det kan jeg jo prve:)

btw: kommer inn inn p bloggen din ved trykke p navnet ditt s vet ikke hvilken blogg du har=/

Stine Malvik

11.07.2010 kl.18:48

hva med spise brd med 3/4 full grovhetsskala + magert plegg / egg? du tler sikkert det brdet som er 3/4 full, for det er litt over 50% fullkorn ca. Hvor mange gram tilsatt sukker er det per 100 g i den frokostblandingen din?

Kristina - Pokerface

11.07.2010 kl.18:51

Stine Malvik: er 29gram sukker per 100g:p hehe

jeg m ha brd uten fr, korn ol lignende for det tler ikke magen min.. jeg spiser ikke loff, men det som er litt grovere enn lys kneip..

Jeg kan jo spise en brdskive med egg sklart.. Det gr jo:)

Stine

11.07.2010 kl.20:03

det er et brd som heter Havre, tror brdposen er gul. Det er full p grovhetsskalaen, men inneholder ingen hele korn og alt er finmalt. Det ser nesten ut som loff. Havre er ikke like hardt for tarmen som rug og hele korn. Du kan kanskje prve ut det brdet om du har lyst. Det kan vre at enkelte kornsorter er bedre for deg enn andre. Men rug er typisk at gir irritabel tarm for de som tler lite fiber.

Det var jo en del sukker i den frokostblandingen. Per porsjon er det ca 10 gram sukker, dvs 5 sukkerbiter. Jeg tenker at det er helgefrokostmat ;)

Kristina - Pokerface

11.07.2010 kl.20:08

Stine: da skal jeg virkelig prve ut det!:) Tusen takk for svar!

Skriv en ny kommentar

Kristina - Pokerface

Kristina - Pokerface

27, Skien

Mitt navn er Kristina, og jeg er mamma til en gutt p 6. Er opptatt av trene, lage mat fra bunn og har flere hobbyer som jeg deler p denne bloggen:) Spr eller kontakt meg viss dere lurer p noe =) kristina_js@hotmail.no Pokerface p facebook Instagram - pokerfacedesigns

Kategorier

Arkiv

hits